Kom igång!

Hej och varmt välkommen till VM-tipset Bollar!

Var vänlig fyll ut den länkade Excelfilen, ladda ner här.
Sänd tillbaka dina svar till vmtipsetbollar@gmail.com
Det uppskattas om du fyller ut korrekt, inga dubbla svar, uteblivna svar, osv.

Deltagarantalet är oklart, men lär bli runt 30 st.

Tipset:

Fyra matcher ur varje grupp är utvalda. I alla de matcherna ska du tippa antal mål i matchen samt rätt tecken. Varje svarsalternativ ger olika poäng. I tillägg till det följer ett gäng frågor, där endast ett svaralternativ är tillåtet på varje fråga. Sätt en 1:a där du fyller i dina svar. 

Jag har själv gjort frågorna och satt poängen, så det kan hända att någon anser att vissa svarspoäng svävar iväg lite. Att sätta poäng på sånt här en en knepig uppgift vill jag lova. Men jag tror det överlag ska vara inom ramen för rimlighet och sannolikhet, och hittar du ett " hål i systemet " så är det ju fritt fram att utnyttja detta.

Regler:

Du får ändra ditt svar om någon spelare blir skadad, eller nån annan incident sker som uppenbart kommer påverka utgången av vm eller en enskild match. Ovanstående gäller dock enbart innan laget som svaret berör inlett sin första match, efter det kan du ej ändra.

Ex.1 Ronaldo drar korsbandet en dag innan Portugal ska lira sin första match. Då får det ändras.

Ex.2 Ronaldo drar korsbandet 10 minuter in i Portugals första match. Då får det inte ändras.

Innan vm startar kommer samtliga deltagares svar vara tillgängliga för alla. Detta ifall man vill kolla andras svar, och också så att man vet att inget svar ändrats i efterhand.

Jag är enväldig domare i eventuella frågor som kan uppkomma.

Om några i topp tre mot all förmodan hamnar på lika poäng så vinner den som fått flest poäng på att tippa antal mål i de 32 utvalda gruppspelsmatcherna.

Är det några oklarheter med något så är det bara att höra av sig.

Mvh Jojje

Nyheter

27.05.2014 22:32
27.05.2014 21:38

Kontakt

VMTipsetBollar vmtipsetbollar@gmail.com